Previous Entry Share Next Entry
Що вдягнути і взяти із собою на марафон чи лайт покатушку у горах
b_bantik
Досить часто питають – що брати з собою катаючись у горах? Чи яке спорядження учасника МТБ-кампа.
Тут мій базовий список спорядження на марафон. Деякі з цих речей беру з собою не завжди, наприклад одяг беру відповідно до погоди, чи їжа для марафону і покатушки різна.

Одяг.
1) Шолом
2) Веломайка, велотруси
3) Окуляри. Лінзи в залежності від погоди ставити. У тумані з темними нєочєнь.
4) Шкарпетки
5) Велотуфлі. Бажано відносно гнучка пластикова підошва з чіпким протектором. У жорстких карбонових туфлях ходити не дуже зручно. І жалко бити об каміння. А у зовсім м'яких буде погано вкручувати, зате добре ходити.
6) Бафф. Щоб піт не капав у очі, а коли холодно – не дасть продути голову.
7) Перчатки. Краще з довгими пальцями. Короткі у гори не беру.
8) Далі утеплювачі, що лежать у кишені і часто береться про всяк випадок, або зранку вдягається, а вдень ховається у кишенях майки. Утеплювачі беру в залежності від погоди, щось з цього можу не брати. Але треба завжди бути готовим до раптового зниження температури, чи що на висоті завжди прохолодніше і часто холодний вітер.
8.1) Рукава – мастхев. Значна втрата тепла через відкриті руки. Рукава швидко вдягаються, займають мало місця у кишені, якщо жарко – легко спустити на зап’ястя.
8.2) Жилетка від вітру. Доповнює рукава. Зручно пакується сама у себе, можна перевозити у кишені чи на руці.
8.3) Коліна. Якщо стане холодно – дуже легко застудити коліна. Також мастхев.
Ще що можу з собою взяти (нема на фото):
1) Термобілизну. Якщо прохолодно під майку вдягаю тонку безрукавку Craft Active Extreme Concept Piece. Якщо дуже холодно, товщу і з рукавами.
2) Ногава. Якщо дуже холодно. Беру з собою чи вдягаю відразу замість колін.


У карманах майки їжа та потрібні дрібниці:
1) Їжа. Не сподівайтесь на когось, чи на КП. Завжди з собою повинен бути мінімум легкий перекус.  Основний критерій – поживна, легко перетравлюється, зручно перевозити.
Марафони їду на гелях – легко заходять, не потрібно жувати.
Покатушки – добре на енергетичних батончиках. Зараз їх є багато різних – і від виробників спортивного харчування, і у аптеках/супермаркетах продаються типу Корні, ГудДей та інші.
Попсовим батончикам типу Снікерси, Марси – ОТКАЗАТЬ! В них забагато різної гидоти, і наприклад, горіхи претравлюються дуже довго.
Банани непогано, ще знаю багато хто їздить на фініках.
Печєньки, вафельки – також норм.
Того, що на фото мені вистачить годин на 10, може й більше. Враховуйте свої особливості, щоб зайве не тягати, і голодним не залишитись. Будь яку їжу треба випробувати на поктушці, щоб на змаганнях не виявилось, що ці батончики вам не лізуть, ніяк.
Ще забув сфотографувати напій. Розливаю Нутренд Юніспорт у пластикові ампулки від магнезлайфа. Ампулки вистачає десь на 5 фляг.
2) Насос – мастхев! Без насоса взагалі ніколи нікуди не можна їхати.
3) Мастило для ланцюга. Дуже треба, якщо катаєтесь у горах довше ніж пару годин. Грязюка, переїзди струмків, калюж, швидко вимивають мастило. Без мастила погіршується перемикання, можливі чейнсаки і навіть порвати ланцюг легко.
4) Телефон, документ, гроші. У водонепроникному пакеті. Про всяк випадок треба мати. Телефон вимкнути бажано, щоб не заважав кататись. На змагання зазвичай не беру з собою.
5) Ніж, запальничка, ліхтарик, ще хочу термоковдру придбати. Про всяк випадок, наприклад, все погано і треба заночувати. На змагання не беру, і на коротенькі покатушки також. На СТ беру.
Корисними можуть бути кілька пластикових стяжок - наприклад закріпити ліхтарик на шолом.
Часто їжу складаю у маленьку сумочку типу «фідер» , «торчесумка». Вона зручно чіпляється на руль/виніс. І зручно діставати перекус на ходу.


Так все вилядає:




У підсидільній сумочці ремкомплект для байка:
1) Мультитул з вижимкою ланцюга - мастхев! Без мультитула взагалі ніколи нікуди не можна їхати.
2) Запасна камера. Я з безкамеркою беру одну, але був випадок, коли доїхав на п’ятій. Тому треба мати з собою хоча б дві камери. Другу можна примотати скотчем до рами. Зручно примотувати у трикутнику біля рульового стакана, на верхній трубі біля підсиділа, до підсидільної труби ззаду.
3) Латки для камери. Інколи наявних цілих камер недостатньо – треба клеїти. Крім того у коробочку зручно класти різні дрібниці.
4) Запасна пара колодок. Краще трошки поюзані, так легше ставити.
5) Болтики для шипа контактного взуття.
6) Крюк для кріплення перемикача. При падінні ламається не переклюк, а крюк. Треба мати свій особистий, що підходить саме до вашої рами.
7) Замочок для ланцюга. Для швидкого ремонту порваного ланцюга.
8) Приблуда для ремонту безкамерок. Проходить тестування)

Вода:
Залишитись без води під час катання – дуже небезпечно. Можна пошкодити коліна. І від зневоднення падає потужність.
Маю з собою 2 фляги по 0,75л. Якщо у вас рама не дозволяє встановити 2 підфляжника – є навісні підфляжники на підсидільний штир. Або можна скористатись кемелбеком.
В мене на рамі два фляготримача, обидва повинні надійно тримати флягу. Передній фляготирмач зручний, щоб легко діставати і вставляти флягу, задній дешевий, просто надійно тримає флягу. Коли закінчується вода у передній – міняю фляги місцями.
Для змагань з КП часто вистачає і однієї фляги від КП до КП. При покатушках треба заздалегідь взнавати про джерела на маршруті.
Байк.
Зробити ТО. Роботу і ступінь зносу трансмісії. Щоб ланцюг не був занадто зношений. Бо у грязюці і з навантаженнями йому капєц настане швидко, буде закусувати.

Трансмісія з достатнім передаточним відношенням. Щоб не було типу сінгл системи 34 з касетою 11-36. Стандартні набори – саме те що треба. Наприклад 32 / 10-42, 38-24 / 11-36, 42-32-22 / 11-32.
Перевірити стан гальм, чи достатньо колодок. Щоб знос колодок був не більше 50%, а якщо очікується брудна погода (а у Карпатах майже завжди є грязюка), чи їдете більше ніж на день – треба ставити нові. І взагалі бажано перед горами ставити нові колодки.

Покришки – від них залежить дуже багато.
Ніякого лайтку. Захист боковин – обов’язково. Досить широкі, краще 2,25 і ширші. З достатньо агресивним протектором.
Безкамерка – дуже бажано. Залийте свіжий герметик. Якщо камери – беріть з собою побільше запасних камер (2 мінімум.)
В мене:
Передня – Schwalbe Rocket Ron  2,25 SnakeSkin  чи  Schwalbe Racing Ralph 2,25 SnakeSkin  (для дуже сухої погоди).
Задня - Schwalbe Racing Ralph 2,25 SnakeSkin   чи  Specialized Fast Trak Control 2.0 (у спеша 2,0 – це майже як у швальби 2,25)
Крила – по погоді. В мене стоїть переднє міні крило типу «СухаМорда», на зад інколи чіпляю міні крило типу «СужаЖопа»
Навігація і телеметрія.
Ознайомтесь з маршрутом до старту, приблизно запам*ятати орієнтири буде корисним.
Можна і без, але краще з.
Зручшіш за все повноцінний GPS з треком маршруту, закріплений на рулі. Інформація постійно перед очима.
Можна і з телефоном, але подбайте, щоб заряду батареї вистачило, і ви могли звірятися з маршрутом.
Користуюсь гарміном 500, який може вести по треку, показує пульс, дистанцію, висоту та іншу потрібну інформацію.
Корисним буде профіль етапа, закріплений на рулі, чи рамі - бачиш, що чекає, і зручніше розподіляти сили.

Аптечка.
Не беру. Хоч і треба, напевно.


  • 1
Стандартні набори ... 38-34 / 11-36...
має ж бути 38-24?

помилився. дякую

і шоб 2рази не вставати -
Рейс Ральф на передок нє очєнь чи трошки тримає, коли мокро?

збс тримає. у Ужгород весною так їздив. з рокетом можна ні в чому собі не відмовляти

спс, полезная инфа от эксперта :)

  • 1
?

Log in

No account? Create an account